fi tuner
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fanak le sombre (eddie)
Bertrand80
Freeman
olivier89
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fi tuner
vous connaissez?
Fi tuner (équivalent à un Power commander) chez Tech2Roo :
http://tech2roo.com/catalog/product_info.php?cPath=24&products_id=94
Fi tuner (équivalent à un Power commander) chez Tech2Roo :
http://tech2roo.com/catalog/product_info.php?cPath=24&products_id=94
olivier89- En 750 GSX-R
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Re: fi tuner
Maintenant oui !
Au pro à nous dire si ça peut être utile, Zackz ? Bagh ? ... ?
Au pro à nous dire si ça peut être utile, Zackz ? Bagh ? ... ?
Freeman- Admin
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Re: fi tuner
a premiere vu ça fait comme un power commander ,tu le branches juste sur la prise diag (par contre le power commander je ne sais pas si ça se branche que sur la prise diag?),sur le site healtech tu telecharges le logiciel pour faire tes map ou tu as deja des map a telecharger
olivier89- En 750 GSX-R
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Re: fi tuner
olivier89 a écrit:a premiere vu ça fait comme un power commander ,tu le branches juste sur la prise diag (par contre le power commander je ne sais pas si ça se branche que sur la prise diag?),sur le site healtech tu telecharges le logiciel pour faire tes map ou tu as deja des map a telecharger
salut,
C'est exactement ce que j'allais dire...
A la première lecture du descriptif de ce nouveau produit ca ressemble à un power commander
Bertrand80- En 1400 GSX
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Re: fi tuner
ils font même une comparaison avec un calculateur flashé sur leur notice:
"How it compares to having the ECM flashed ?
- Shops who flash the ECM load a generic map, not a custom map.
- There’s a danger that the flashing fails and the ECM should be replaced.
- You can’t restore the factory map or do changes, unless you pay again.
- You can’t load, save, share and edit your map.
- You can’t transfer it to a new bike, nor you can sell to someone else."
la différence avec le flashage c'est qu'avec le boitier ça ne retire pas la bride de la vitesse maxi,ni la possibiler de débrider la bécane.
donc il faut couper le fil ,rajouter un x-tre ou gpack mais la ça te permet de changer de map comme tu veux
"How it compares to having the ECM flashed ?
- Shops who flash the ECM load a generic map, not a custom map.
- There’s a danger that the flashing fails and the ECM should be replaced.
- You can’t restore the factory map or do changes, unless you pay again.
- You can’t load, save, share and edit your map.
- You can’t transfer it to a new bike, nor you can sell to someone else."
la différence avec le flashage c'est qu'avec le boitier ça ne retire pas la bride de la vitesse maxi,ni la possibiler de débrider la bécane.
donc il faut couper le fil ,rajouter un x-tre ou gpack mais la ça te permet de changer de map comme tu veux
Dernière édition par olivier89 le Lun 16 Juil 2012 - 15:52, édité 1 fois
olivier89- En 750 GSX-R
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Re: fi tuner
et j'ai regardé les photos du boitier et il faut 5 mn pour l'installer juste un branchement sur la prise diag
olivier89- En 750 GSX-R
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olivier89- En 750 GSX-R
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Re: fi tuner
petite vidéo
olivier89- En 750 GSX-R
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olivier89- En 750 GSX-R
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Re: fi tuner
Dommage qu'il ne puisse pas s'autocalibrer sur un banc Dynojet comme le Power Commander.
Freeman- Admin
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Re: fi tuner
si quelqu'un peut traduire et résumer ?
You're correct. Comparing the FI Tuner Pro to their product is like comparing apples to lug nuts.
The "Fast Card" is a system which is comparable to the TFI or "Juice Box" system. It's little more than an electronic update to adjusting carb jets on an older bike. Yes, you can dump in lots of fuel, but it's like using a sledgehammer approach to tuning.
Gents, I don't want to start a big tech war, but I need to point out a couple things;
1) The FIT works directly through the ECU expansion port, so it takes into account LOAD and GEAR POSITION and it still adjusts at 11 throttle positions and at 500RPM increments.
2) The FIT, because it works directly via the ECU, is the most "native" of all fuel injection controllers on the market. While the ECU can only be tweaked to a certain degree (which is why the FIT is not for crazy fuel changes like turbocharging), altering the air-fuel-ratio via ECU-native module is the most optimal possible method. The ECU peaks at a +30% fuel flow (where the "commander" peaks at +50% (their unit shows +100% but only controls half the injectors). However, we've already had a customer with a 2009 GSXR1000 race bike (WITH racing cams, full race exhaust system, race filter, cyliner head and port cleaning, XTRE and FIT) with NO problem of running into this theoretical limitation in 99% of the map adjustment range.
3) The FIT can add AND SUBTRACT fuel. This is WAY too often overlooked, even by those "commander" guys. All bikes (either with stock or racing exhaust) require fuel subtraction at many places of the fuel map. (You don’t have to believe this, just put your bike on a dyno and get the AFR logged at various load conditions.) Without the ability to subtract fuel, the engine will not get the optimal AF ratio.
Think about a fuel curve on an OEM bike. It has bumps and dips. You want to bring up the dips (any map-based FI controller does that) but leaving the bumps means the bike will still feel like it has dips and/or flat spots. Having those bumps/ridges don't give you any extra peak power, so bringing those down to make a nice smooth AFR curve is the BEST possible way to tune a bike. Even the Fast Card info admits this, although they claim it's only 20% of the bikes. If you look at several dyno maps for the FI Tuner Pro, you'll notice that probably 75-80% of the bikes DO need some amount of fuel reduction at certain TPS/RPM. We're not talking about leaning out the bike. That's just more marketing hyperbole from competitors. We're talking about PERFECTING the fuel curve.
4) This Fast Card is not a map-based module and only allows adjustment for 3 ranges (Low, Mid and High) like adjust carbs. You can make certain areas better but hurt other areas at the same time. Fuel injectors are not like carbs. The AFR changes rapidly depending on actual TPS/RPM and only a true map-based module can fix all ranges. (Again, if you put your bike on dyno and look at the AFR charts you’ll understand that it is just not possible to get the fueling right by adjust 3 fuel settings on a module.)
5) I'd like to remind everyone that serious dyno tuning shops and pro race teams are not using entry-level "load based" EFI controllers (since map based FI tuning modules already take load and gear into account via the ECU).
Now we come to price, guys.
HealTech Electronics has priced the unit at USD $230. While it does not do turbo or NOS, and if you want a quick shifter you'd have to add a standalone kit (like Bazzaz QS4), the HealTech FI Tuner Pro does everything else BETTER for for $110-130 less retail price than the PC3/5.
We have been asked if HealTech Electronics plans on releasing an autotune add on module. They do not. They believe that autotune systems ($260-380 from Dynojet, $300 from Bazzaz) do NOT live up to the marketing hype and you'll spend MORE money for LESS optimal tuning compared to using a dyno center professional. Yes, we understand that custom maps have to be redone if you make major changes. However, HealTech STILL believes this is better than the autotune add on systems.
Oh...and with HealTech Electronics having built such a great reputation for product quality over the past 8 years in the USA market, they stand behind the FI Tuner Pro with a 5 year TRANSFERABLE warranty (PC3/5 is 1 year NON-transferable). Riders worldwide already love the SpeedoHealer, XTRE, GIPRO, and OBD Tool from HealTech Electronics...here is something new we truly believe you'll find to be a top notch product.
You're correct. Comparing the FI Tuner Pro to their product is like comparing apples to lug nuts.
The "Fast Card" is a system which is comparable to the TFI or "Juice Box" system. It's little more than an electronic update to adjusting carb jets on an older bike. Yes, you can dump in lots of fuel, but it's like using a sledgehammer approach to tuning.
Gents, I don't want to start a big tech war, but I need to point out a couple things;
1) The FIT works directly through the ECU expansion port, so it takes into account LOAD and GEAR POSITION and it still adjusts at 11 throttle positions and at 500RPM increments.
2) The FIT, because it works directly via the ECU, is the most "native" of all fuel injection controllers on the market. While the ECU can only be tweaked to a certain degree (which is why the FIT is not for crazy fuel changes like turbocharging), altering the air-fuel-ratio via ECU-native module is the most optimal possible method. The ECU peaks at a +30% fuel flow (where the "commander" peaks at +50% (their unit shows +100% but only controls half the injectors). However, we've already had a customer with a 2009 GSXR1000 race bike (WITH racing cams, full race exhaust system, race filter, cyliner head and port cleaning, XTRE and FIT) with NO problem of running into this theoretical limitation in 99% of the map adjustment range.
3) The FIT can add AND SUBTRACT fuel. This is WAY too often overlooked, even by those "commander" guys. All bikes (either with stock or racing exhaust) require fuel subtraction at many places of the fuel map. (You don’t have to believe this, just put your bike on a dyno and get the AFR logged at various load conditions.) Without the ability to subtract fuel, the engine will not get the optimal AF ratio.
Think about a fuel curve on an OEM bike. It has bumps and dips. You want to bring up the dips (any map-based FI controller does that) but leaving the bumps means the bike will still feel like it has dips and/or flat spots. Having those bumps/ridges don't give you any extra peak power, so bringing those down to make a nice smooth AFR curve is the BEST possible way to tune a bike. Even the Fast Card info admits this, although they claim it's only 20% of the bikes. If you look at several dyno maps for the FI Tuner Pro, you'll notice that probably 75-80% of the bikes DO need some amount of fuel reduction at certain TPS/RPM. We're not talking about leaning out the bike. That's just more marketing hyperbole from competitors. We're talking about PERFECTING the fuel curve.
4) This Fast Card is not a map-based module and only allows adjustment for 3 ranges (Low, Mid and High) like adjust carbs. You can make certain areas better but hurt other areas at the same time. Fuel injectors are not like carbs. The AFR changes rapidly depending on actual TPS/RPM and only a true map-based module can fix all ranges. (Again, if you put your bike on dyno and look at the AFR charts you’ll understand that it is just not possible to get the fueling right by adjust 3 fuel settings on a module.)
5) I'd like to remind everyone that serious dyno tuning shops and pro race teams are not using entry-level "load based" EFI controllers (since map based FI tuning modules already take load and gear into account via the ECU).
Now we come to price, guys.
HealTech Electronics has priced the unit at USD $230. While it does not do turbo or NOS, and if you want a quick shifter you'd have to add a standalone kit (like Bazzaz QS4), the HealTech FI Tuner Pro does everything else BETTER for for $110-130 less retail price than the PC3/5.
We have been asked if HealTech Electronics plans on releasing an autotune add on module. They do not. They believe that autotune systems ($260-380 from Dynojet, $300 from Bazzaz) do NOT live up to the marketing hype and you'll spend MORE money for LESS optimal tuning compared to using a dyno center professional. Yes, we understand that custom maps have to be redone if you make major changes. However, HealTech STILL believes this is better than the autotune add on systems.
Oh...and with HealTech Electronics having built such a great reputation for product quality over the past 8 years in the USA market, they stand behind the FI Tuner Pro with a 5 year TRANSFERABLE warranty (PC3/5 is 1 year NON-transferable). Riders worldwide already love the SpeedoHealer, XTRE, GIPRO, and OBD Tool from HealTech Electronics...here is something new we truly believe you'll find to be a top notch product.
olivier89- En 750 GSX-R
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Re: fi tuner
ça a l'air d'etre comme le power commander a part le fait que sur un power ont peut rajouté un auto-tune ou un shifter ,et que sur le PC5 on peut prérèglé plusieur map
sinon ça se regle sur banc et c'est moitié prix qu'un power ,enfin a confirmé
sinon ça se regle sur banc et c'est moitié prix qu'un power ,enfin a confirmé
Re: fi tuner
la aussi tu peux régler plusieur Map ,il y en a 3 (1 normal version origine et 2 que tu peux modifier )
olivier89- En 750 GSX-R
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Re: fi tuner
Alors c'est un pur bon plan, non? a moins de 200euros l'affaire, jtrouve ça plutôt pas mal, réellement vous en pensez quoi? ça vos le coup?
si oui, je crois que je vais céder!!! lol
si oui, je crois que je vais céder!!! lol
Roadster Spirit- En 250 RGV
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Re: fi tuner
Sur le papier
Tu gagnes en agrément de conduite
Tu gagnes un peu de puissance
T'as bécanes marche mieux
Tu consomme moins
5 mn pour l'installer,5mn pour le retirer si besoin
C'est réversible
Ça prend pas de place
C'est presque 2 fois moins cher que la concurrence
La marque est connu(xtre,speedohealer )
Moi des que j'ai 200€ à dépenser ,je pense que je me laisse tenter
Tu gagnes en agrément de conduite
Tu gagnes un peu de puissance
T'as bécanes marche mieux
Tu consomme moins
5 mn pour l'installer,5mn pour le retirer si besoin
C'est réversible
Ça prend pas de place
C'est presque 2 fois moins cher que la concurrence
La marque est connu(xtre,speedohealer )
Moi des que j'ai 200€ à dépenser ,je pense que je me laisse tenter
olivier89- En 750 GSX-R
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Re: fi tuner
sinon, autre question...
On peut monter un shifter si on a pas de power? voir avec le FI tuner?
On peut monter un shifter si on a pas de power? voir avec le FI tuner?
Roadster Spirit- En 250 RGV
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Re: fi tuner
C'est un produit un peu semblable au Power Commander mais en effet à moitié prix !
C'est de la bonne cam, Healtech n'est pas une marque débutante.
A noter qu'il y a un moins -8% dessus actuellement (-15€), et que les frais de ports sont offerts sur Tech2Roo pendant 15 jours
http://tech2roo.com/catalog/product_info.php?cPath=24&products_id=94
C'est de la bonne cam, Healtech n'est pas une marque débutante.
A noter qu'il y a un moins -8% dessus actuellement (-15€), et que les frais de ports sont offerts sur Tech2Roo pendant 15 jours
http://tech2roo.com/catalog/product_info.php?cPath=24&products_id=94
Re: fi tuner
vite des sous,des sous ,des sous....
autrement oui tu peux rajouter un shifter sans avoir de powercommander
autrement oui tu peux rajouter un shifter sans avoir de powercommander
olivier89- En 750 GSX-R
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Re: fi tuner
Seul petit défaut, il n'y a pas beaucoup de maps toutes prêtes proposées par Healtech.
Il n'y en a qu'une pour le Bking avec pot "libre".
Sinon les clients qui m'en ont pris, sont plutôt contents
Il n'y en a qu'une pour le Bking avec pot "libre".
Sinon les clients qui m'en ont pris, sont plutôt contents
Re: fi tuner
tu en as une autre pour les autres pays que l'europe mais je ne sais pas quelle différence il y a.
il faudrait que tout ceux qui en achete partage leur map
il faudrait que tout ceux qui en achete partage leur map
olivier89- En 750 GSX-R
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Re: fi tuner
J'suis fan, et n'importe quel atelier équipé d'un banc peut le régler?
en tout cas, dés que j'ai ce qu'il faut, je me l'achète! et je posterais ma map dés qu'il sera réglé! (mais c'est pas pour tout de suite.. )
en tout cas, dés que j'ai ce qu'il faut, je me l'achète! et je posterais ma map dés qu'il sera réglé! (mais c'est pas pour tout de suite.. )
Roadster Spirit- En 250 RGV
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Re: fi tuner
bon j'ai sauté le pas
et pour le moment rien à redire
super tarif grace à elbandito
livraison express de chez express
et cerise sur le gateau ,ça marche
je me suis dit encore un truc que je vais mettre et je vais surement pas sentir la différence ,et bien si ça se sent
monté en régime plus franche
reprise plus franche
gain de puissance (vu que la roue avant a tendance à se délester plus qu'avant)
enfin nickel ,reste à voir si on gagne vraiment en conso
le seul hic ,par rapport à la pub c'est qu'il ne faut pas prévoir 5mn pour l'installation et dommage que la notice soit en anglais(quand on est comme moi qui avait 2 de moyenne à l'école en anglais et bien c'est pas évident)
mais bon pour les autres je vais faire un petit tuto en français
et pour le moment rien à redire
super tarif grace à elbandito
livraison express de chez express
et cerise sur le gateau ,ça marche
je me suis dit encore un truc que je vais mettre et je vais surement pas sentir la différence ,et bien si ça se sent
monté en régime plus franche
reprise plus franche
gain de puissance (vu que la roue avant a tendance à se délester plus qu'avant)
enfin nickel ,reste à voir si on gagne vraiment en conso
le seul hic ,par rapport à la pub c'est qu'il ne faut pas prévoir 5mn pour l'installation et dommage que la notice soit en anglais(quand on est comme moi qui avait 2 de moyenne à l'école en anglais et bien c'est pas évident)
mais bon pour les autres je vais faire un petit tuto en français
olivier89- En 750 GSX-R
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Re: fi tuner
Déjà reçu ? Super !
Voui, toutes les notices de Healtech sont en anglais
Si tu nous fais un petit tuto, ca me donnera de quoi donner à mes futurs clients
Voui, toutes les notices de Healtech sont en anglais
Si tu nous fais un petit tuto, ca me donnera de quoi donner à mes futurs clients
Re: fi tuner
je prend la discussion en cour, et si j'ai bien compris on ne peux pas mettre de shifter sur celui la? car j'ai un projet de mettre un shifter...
Ghostdark0- En scooter 125 Burgman
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Re: fi tuner
sa me plait pas mal sa!
mais de mémoire le power commander c'est un réglage tout les 250tr
mais de mémoire le power commander c'est un réglage tout les 250tr
motard_n1- En 1250 Bandit
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Re: fi tuner
le fi tuner c'est tout les 500 trs
on peut installer un shifter mais autonome
voici le lien pour le tuto
https://b-king.frenchboard.com/t7269-tuto-installation-fi-tuner-de-chez-healtech#168270
et encore un grand merci à elbandito
on peut installer un shifter mais autonome
voici le lien pour le tuto
https://b-king.frenchboard.com/t7269-tuto-installation-fi-tuner-de-chez-healtech#168270
et encore un grand merci à elbandito
olivier89- En 750 GSX-R
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